Nieuws & updates
Terug naar overzicht

Regelmatig komen wij bij sterk groeiende klanten. Groeien kan op veel manieren: autonome groei, overnames integreren, autonome ‘merken’ toevoegen. Groei gaat veelal gepaard met vraagstukken op het gebied van structuur, integratie arbeidsvoorwaarden, cultuur e.d., waar we graag in ondersteunen.  

Sommige bedrijven groeien autonoom. Een goed idee start met een aantal collega’s en voor je het weet groeit je organisatie naar 50, 100, 250 medewerkers. Langzaam groei je van een informeel samenwerkingsverband naar een organisatie waar structuur moet komen en afspraken gemaakt moeten worden over de samenwerking.

Andere bedrijven groeien door overnames die ze integreren in het moederbedrijf. Het overgenomen bedrijf gaat op in het moederbedrijf. Het integreren van collega’s, overnemen van best practices en samenvoegen van overhead kan hiermee voordelen bieden en een goede integratie maakt een sterk bedrijf. Zorgvuldigheid en geduld zijn hier sleutelwoorden zien we.

Groeien door het toevoegen van merken is het toevoegen van aanvullende diensten, producten of autonome vestigingslocaties aan de organisatie. De naamsbekendheid van de lokale speler, danwel het nieuwe product dat je als organisatie extra kunt aanbieden levert de meerwaarde. Best practices kunnen worden gedeeld en een aantal overheaddiensten kan geïntegreerd worden, maar de kracht blijft bestaan in de individueel sterke merken.

Los van de wijze waarop organisaties groeien, is het belangrijk om te kiezen voor een passende strategie met interventies die bijdragen aan het realiseren van doelen en resultaten. Voor welke strategie kiest jouw organisatie? We denken graag met je mee!